Constituire A.D.I. Deșeuri Bistrița-Năsăud
Asociatia s-a infiintat in anul 2008 sub denumirea de "Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara pentru Gestionarea Integrata a Deseurilor Municipale in Judetul Bistrita-Nasaud" conform dovezii nr. 60755 din 20.03.2008, eliberata de Ministerul Justitiei in conformitate cu prevederile Legii administratiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii serviciilor comunitare de utilitati publice nr. 51/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii nr.101/2006 privind serviciile de salubrizare a localitatilor, precum si ale Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.246/2005, pentru Serviciul de colectare, transport, tratare si depozitare a deseurilor municipale.
Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Gestionarea Integrata a Deseurilor Municipale în Judetul Bistrița-Năsăud este persoană juridică de drept privat, cu statut de utilitate publică
Scop
Asociatia se constituie in scopul infiintarii, organizarii, reglemetarii, exploatarii, monitorizarii si gestionarii in comun a serviciului de colectare, transport, tratare si depozitare a deseurilor municipale (denumit Serviciul) pe raza de competenta a unitatilor administrativ-teritoriale membre, precum si pentru realizarea in comun a unor proiecte de investitii publice de interes zonal sau regional destinate infiintarii, modernizarii si/sau dezvoltarii, dupa caz, a sistemelor de utilitati publice aferente Serviciului, pe baza strategiei de dezvoltare a Serviciului. Forma de gestiune a Serviciului va fi gestiunea delegata, care se va realiza in baza unui/mai multor contracte de delegare a gestiunii atribuit(e) operatorilor conform prevederilor Legii nr.51/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale legilor speciale aplicabile.
Asociatii declară că interesul comun ce stă la baza constituirii Asociației este interesul general al locuitorilor de pe raza unitatilor administrativ-teritoriale membre pentru imbunatatirea calitatii Serviciului, in conditiile unor tarife si/sau taxe care sa respecte limitele de suportabilitate ale populatiei si principiul "poluatorul plateste", atingerea si respectarea standardelor europene privind protectia mediului, precum si cresterea capacitatii de atragere a fondurilor pentru finantarea investitiilor necesare in intrastructura tehnico-edilitara aferenta Serviciului.
Obiective
Sa elaboreze si sa aprobe Strategia de Dezvoltare a Serviciului; Sa monitorizeze derularea proiectelor de investitii in infrastructura tehnico-edilitara aferenta Serviciului; Sa constituie interfata pentru discutii si sa fie un partener activ pentru autoritatile administratiei publice locale in ceea ce priveste aspectele de dezvoltare si de gestiune a Serviciului, in scopul de a coordona politicile si actiunile de interes general; Sa elaboreze si sa aprobe caietul de sarcini/ caietele de sarcini si regulamentul/regulamentele Serviciului; Sa elaboreze si sa aprobe documentatiile de atribuire a contractului/contractelor de delegare si sa stabileasca conditiile de participare si criteriile de selectie a operatorilor, cu exceptia situatiei atribuirii directe conform prevederilor art.31 din Legea nr.51/2006, cu modificarile si completarile ulterioare; Sa incheie contractul/contractele de delegare cu operatorii, in numele si pe seama unitatilor administrativ-teritoriale membre implicate, care vor avea impreuna calitatea de delegatar, astfel cum este prevazut de art.30 din Legea nr.51/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
Sa monitorizeze executarea contractului/contractelor de delegare si sa informeze regulat membrii sai despre aceasta, sa urmareasca indeplinirea obligatiilor asumate de operatori (indeosebi in ceea ce priveste realizarea indicatorilor de performanta, executarea lucrarilor incredintate operatorilor si calitatea Serviciului furnizat utilizatorilor) si, in conformitate cu mandatul primit si cu prevederile contractuale, sa aplice penalitatile contractuale; Sa identifice si sa propuna orice actiuni vizand cresterea oportunitatilor de finantare a proiectelor de investitii in infrastructura tehnico-edilitara aferenta Serviciului; Sa imbunatateasca planificarea investitiilor in infrastructura tehnico-edilitara aferenta Serviciului.
Structura
Adunarea Generală a Asociației
Adunarea Generală este organul de conducere al Asociației, format din toti reprezentantii
desemnati de catre Părți, care vor fi Primarii unitatilor administrativ-teritoriale si Presedintele Consiliului Judetean Bistrita-Nasaud,
sau delegatii acestora imputerniciti să reprezinte acest scop la o întâlnire a Adunării Generale
Consiliul Director
Consiliul Director este partea executivă a Asociației și este alcătuit din Președintele Asociației
și încă doi membri desemnați de Adunarea Generală. Sunt numiți în calitate de membri ai Consiliului Director:
- Președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud;
- Primarul orașului Năsăud;
- Primarul comunei Teaca;
Controlul financiar al Asociatiei
Controlul financiar intern al Asociatiei este asigurat de o comisie de cenzori
formata din minimum 3 membri numiti de adunarea generala pentru o perioada de 4 (patru) ani, cu posibilitatea prelungirii.
Comisia de cenzori are atribuțiile prevăzute la art. 27 din Ordonanța Guvernului nr. 26/2000, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 246/2005.
Membrii asociați
Asociații declară că interesul comun ce stă la baza constituirii Asociației este interesul general al locuitorilor de pe raza unităților administrativ-teritoriale membre pentru îmbunătățirea calității Serviciului, în condițiile unor tarife și/sau taxe care să respecte limitele de suportabilitate ale populației și principiul "poluatorul plătește", atingerea și respectarea standardelor europene privind protecția mediului, precum și creșterea capacității de atragere a fondurilor pentru finanțarea investițiilor necesare în infrastructura tehnico-edilitară aferentă Serviciului.
1. Județul Bistrița-Năsăud, prin Consiliul Județean Bistrița-Năsăud
2. Municipiul Bistrița, prin Consiliul Local Bistrita
3. Orașul Beclean, prin Consiliul Local Beclean
4. Orașul Năsăud, prin Consiliul Local Năsăud
5. Orasul Sîngeorz-Băi, prin Consiliul Local Sîngeorz-Băi
6. Comuna Bistrița-Bîrgăului, prin Consiliul Local Bistrița-Bîrgăului
7. Comuna Braniștea, prin Consiliul Local Braniștea
8. Comuna Budacu de Jos, prin Consiliul Local Budacu de Jos
9. Comuna Budești, prin Consiliul Local Budești
10. Comuna Caianu Mic, prin Consiliul Local Caianu Mic
11. Comuna Chiuza, prin Consiliul Local Chiuza
12. Comuna Chiochis, prin Consiliul Local Chiochis
13. Comuna Ciceu-Giurgesti, prin Consiliul Local Ciceu-Giurgesti
14. Comuna Ciceu-Mihaiesti, prin Consiliul Local Ciceu-Mihaiesti
15. Comuna Cetate, prin Consiliul Local Cetate
16. Comuna Cosbuc, prin Consiliul Local Cosbuc
17. Comuna Dumitra, prin Consiliul Local Dumitra
18. Comuna Dumitrita, prin Consiliul Local Dumitrita
19. Comuna Feldru, prin Consiliul Local Feldru
20. Comuna Galatii Bistritei, prin Consiliul Local Galatii Bistritei
21. Comuna Ilva Mica, prin Consiliul Local Ilva Mica
22. Comuna Ilva Mare, prin Consiliul Local Ilva Mare
23. Comuna Josenii Bargaului, prin Consiliul Local Josenii Bargaului
24. Comuna Livezile, prin Consiliul Local Livezile
25. Comuna Lechinta, prin Consiliul Loca Lechinta
26. Comuna Lesu, prin Consiliul Local Lesu
27. Comuna Lunca Ilvei, prin Consiliul Local Lunca Ilvei
28. Comuna Maieru, prin Consiliul Local Maieru,
29. Comuna Magura Ilvei, prin Consiliul Local Magura Ilvei
30. Comuna Mariselu, prin Consiliul Local Mariselu
31. Comuna Matei, prin Consiliul Local Matei
32. Comuna Micestii de Campie, prin Consiliul Local Micestii de Campie
33. Comuna Milas, prin Consiliul Local Milas
34. Comuna Monor, prin Consiliul Local Monor
35. Comuna Negrilesti, prin Consiliul Local Negrilesti
36. Comuna Nimigea, prin Consiliul Local Nimigea
37. Comuna Nuseni, prin Consiliul Local Nuseni
38. Comuna Parva, prin Consiliul Local Parva
39. Comuna Petru Rares, prin Consiliul Local Petru Rares
40. Comuna Poiana Ilvei, prin Consiliul Local Poiana Ilvei
41. Comuna Prundu Bargaului, prin Consiliul Local Prundu Bargaului
42. Comuna Rebra, prin Consiliul Local Rebra
43. Comuna Rebrisoara, prin Consiliul Local Rebrisoara
44. Comuna Rodna, prin Consiliul Local Rodna
45. Comuna Romuli, prin Consiliul Local Romuli
46. Comuna Runcu Salvei, prin Consiliul Local Runcu Salvei
47. Comuna Sinmihaiu de Campie, prin Consiliul Local Sinmihaiu de Campie
48. Comuna Silivasu de Campie, prin Consiliul Local Silivasu de Campie
49. Comuna Spermezeu, prin Consiliul Local Spermezeu
50. Comuna Salva, prin Consiliul Local Salva
51. Comuna Sant, prin Consiliul Local Șanț
52. Comuna Sieu, prin Consiliul Local Sieu
53. Comuna Sieut, prin Consiliul Local Sieut
54. Comuna Sieu-Odorhei, prin Consiliul LocalSieu-Odorhei
55. Comuna Sieu-Magherus, prin Consiliul LocalSieu-Magherus
56. Comuna Sintereag, prin Consiliul Local Sintereag
57. Comuna Teaca, prin Consiliul Local Teaca
58. Comuna Tirlisua, prin Consiliul Local Tirlisua
59. Comuna Telciu, prin Consiliul Local Telciu
60. Comuna Tiha Bargaului, prin Consiliul Local Tiha Bargaului
61. Comuna Uriu, prin Consiliul Local Uriu
62. Comuna Urmenis, prin Consiliul Local Urmenis
63. Comuna Zagra, prin Consiliul Local Zagra
Proiect
Rolul A.D.I. Deșeuri Bistrița-Năsăud in cadrul proiectului "Sistem de management integrat al deseurilor solide in judedtul Bistrita Nasaud" este infiintarea, organizarea, reglementarea, exploatarea, monitorizarea si gestionarea in comun a serviciului de colectare, transportul, tratarea si depozitarea a deseurilor municipale pe raza de competenta a unitatilor administrativ-teritoriale membre, precum si pentru realizarea in comun a unor proiecte de investitii publice de interes zonal sau regional destinate infiintarii, modernizarea si/sau dezvoltarea, dupa caz, a sistemelor de utilitati publice aferente serviciului, pe baza strategiei de dezvoltare a serviciului.
Totodata, ADI Deșeuri-Bistrița Năsăud se va ocupa de Delegarea prin Concesiune a Serviciului Public de Salubrizare respectiv activitatea de precolectare, colectare si transport al deseurilor municipale si managementul Statiilor de Transfer si al Centrelor de Colectare din jud. Bistrita-Nasaud
Proiectul intitulat "Sistem de management integrat al deseurilor solide in judetul Bistrita-Nasaud" urmeaza sa se deruleze in perioada 2009 - 2011
și presupune realizarea unor investitii de importanta majora pentru protectia mediului si gestionarea deseurilor in judetul Bistrita-Nasaud:
1. Construirea Centrului de management integrat al deseurilor în comuna Dumitra, a unei stații de transfer la Bistrița precum și a 4 puncte de transfer în
localitățile, Beclean, Năsăud, Sângeorz-Băi și Galații Bistriței.
2. Construirea in municipiul Bistrita a doua centre de colectare a deseurilor voluminoase si DEEE si cate un centru de colectare in fiecare oras al Judetului.
3. Achizitionarea de containere pentru colectarea selectiva a deseurilor si vehicule pentru transportul acestora.
4. Închiderea și ecologizarea a 4
depozite urbane si a depozitelor rurale existente neconforme.
Conform Programului Operational Sectorial de Mediu, valoarea eligibila a Proiectului
este de 141.709.850 lei, 98% reprezentand finantare nerambursabila prin Fondul European de Dezvoltare Regionala si Bugetul de Stat, restul de 2% reprezentand
contributia Beneficiarului prin bugetele Autoritatilor Locale. Implementarea sistemului integrat de management al deseurilor in Judetul Bistrita este in
concordanta cu legislatia UE, Planul National de Gestionare a Deseurilor, Planul Regional de Gestionare a Deseurilor pentru judetul Bistrita (PRGD) si raspunde obiectivelor POS, si anume:
1. Cresterea gradului de acces la serviciile publice de salubritate la 100% in zonele urbane si la 90% in zonele rurale;
2. Reducerea cantitatii de deseuri depozitate de la 97.500 tone/an la aprox. 60.000 tone /an in 2016;
3. Cresterea cantitatii deseurilor reciclate si refolosite la 40.000 tone/an in 2016;
4. Reducerea numarului de depozite de deseuri neconforme prin inchiderea a 4 depozite urbane neconforme si a aproximativ 175 de depozite din zona rurala;
5. Imbunatatirea standardelor tehnologice de depozitare in conformitate cu cerintele legale.
Rol
Rolul A.D.I. Deșeuri Bistrița Năsăud în cadrul proiectului "Sistem de management integrat al deșeurilor solide în județul Bistrița-Năsăud" este inființarea, organizarea, reglementarea, exploatarea, monitorizarea si gestionarea in comun a serviciului de colectare, transportul, tratarea si depozitarea a deseurilor municipale pe raza de competenta a unitatilor administrativ-teritoriale membre, precum si pentru realizarea in comun a unor proiecte de investitii publice de interes zonal sau regional destinate infiintarii, modernizarea si/sau dezvoltarea, dupa caz, a sistemelor de utilitati publice aferente serviciului, pe baza strategiei de dezvoltare a serviciului de salubrizare. Totodată, A.D.I. Deșeuri Bistrița Năsăud s-a ocupat de procedura de Delegare prin Concesiune a Serviciului Public de Salubrizare respectiv activitatea de precolectare, colectare si transport al deseurilor municipale si managementul Statiilor de Transfer si al Centrelor de Colectare din jud. Bistrita-Nasaud, iar in urma licitatiei a fost semnat contractul de delegare cu operatorul unic, castigator al licitatiei, Asocierea "Vitalia Servicii pentru Mediu S.A., S.C. Brantner Servicii Ecologice S.A. si S.C. Floricon Salub S.R.L.", prin lider al asocierii Vitalia Servicii pentru Mediu S.A.
Documente
Secțiune documente
Plan de situație stație de transfer deșeuri Bistrița-Năsăud - Valea Boilor
Plan de situație centru de colectare Bistrița - Viișoara
Plan de situație centru de colectare Bistrița - Narciselor
Plan de situație punct de transfer și centru de colectare deșeuri Beclean
Plan de situație punct de transfer și centru de colectare deșeuri Năsăud
Plan de situație punct de transfer și centru de colectare deșeuri Sîngeorz-Băi
Plan de situație punct de transfer deșeuri Galații-Bistriței
Declaraţia unilaterală de reziliere a Contractului de concesiune nr.187/17.02.2014, transmisă de S.C. Vitalia Servicii pentru Mediu S.A
Anunț - Invitație de participare la procedura de negociere fără publicare prealabilă a unui anunț de participare privind achiziția publică de servicii, respectiv ”Activitatea de colectare și transport al deșeurilor municipale și managementul Stațiilor de Transfer și al Centrelor de Colectare din județul Bistrița-Năsăud”
Manual Statii transfer si Centre Colectare acceptate
Manual statii de transfer si Centre de colectare reglementate
Activități
1. Construirea unui Centru de management integrat al deseurilor in comuna Dumitra, a unei statii de transfer la Bistrita precum si a 4 puncte de transfer in localitatile, Beclean, Nasaud, Sangeorz-Bai si Galatii Bistritei
2. Construirea în municipiul Bistrița a două centre de colectare a deșeurilor voluminoase și DEEE și câte un centru de colectare în fiecare oraș al Județului.
3. Achiziționarea de containere pentru colectarea selectivă a deșeurilor și vehicule pentru transportul acestora
4. Închiderea și ecologizarea a 4 depozite urbane și a depozitelor rurale existente neconforme.
5. Realizarea unei campanii de informare și conștientizare a cetățenilor județului
Activități realizate
I Construirea Centrului de Management Integrat al Deșeurilor, Stație de Sortare și Stație de Compost în județul Bistrita-Năsăud - Contract de lucrări nr. 336/21.10.2009
Antreprenor: S.C. Iridex Group Construcții S.R.L., S.C. Iridex Group Import Export S.R.L., S.C. Iridex Group Plastic S.R.L., S.C. Unio S.A.
Durata contractului: 20 luni si 8 zile
Valoarea contractului: 48.961.447 lei
Stadiul fizic al contractului: contract finalizat - Proces Verbal de Receptie al Terminarea Lucrarilor nr. 2642/09.05.2012
II Reabilitarea si inchiderea depozitelor de deseuri urbane precum si a celor rurale neconforme, din judetul Bistrita-Nasaud - Contract de lucrari nr. 591/08.02.2010
Antreprenor: S.C. Bilfinger-Berger Baugellschaft m.b.H, S.C. Interdevelopment S.R.L.
Durata contractului: 25 luni si 25 zile
Valoarea contractului: 27.112.667,45 lei
Stadiul fizic al contractului: contract finalizat - Proces Verbal de Receptie la Terminarea Lucrarilor nr.3277/08.06.2012
III Constructia a 5 Statii de Transfer si a 5 Centre de Colectare in judetul Bistrita-Nasaud - Contractul de lucrari nr. 817/18.02.2010
Antreprenor: S.C. Iridex Group Constructii S.R.L.
Durata contractului: 21,5 luni
Valoarea contractului: 8.440.787,61 lei
Stadiul fizic al contractului: contract finalizat - Proces Verbal de Receptie la Terminarea Lucrarilor nr. 2387/25.04.2012
IV Achizitia de echipamente pentru Sistemul de management integrat al deseurilor solide in judetul Bistrita-Nasaud
Valoarea estimata a contractului: 19.276.312 lei
Loturi atribuite:
LOT 2 - furnizor: S.C. CTE TRAILERS S.R.L.
LOT 3 - furnizor: S.C. TEHNIX ROMANIA S.R.L.
LOT 5 - furnizor: S.C. NICORA GROUP S.R.L.